Jak dbać o serce? Pamiętaj, że masz je tylko jedno

Serce

W dzisiejszych czasach coraz częściej słyszymy o różnych chorobach serca. Choruje ktoś z naszej rodziny, znajomych lub chorujemy my sami. Niestety często, to właśnie my działamy szkodliwie dla naszego serca. Nie zwracamy uwagi na to co jemy. Nie dbamy o zdrową i wartościową dietę. Jemy w pośpiechu i nieregularnie. Nie zapewniamy naszemu organizmowi aktywności fizycznej. Ciągły pośpiech, natłok obowiązków, brak czasu, stres i przemęczenie wpływają bardzo niekorzystnie na cały nasz organizm. W tym codziennym biegu znajdźmy chwilę na zastanowienie i szczerze przyznajmy się przed samym sobą, czy robimy coś dla swojego zdrowia? Czy dbamy o nasze serce? Jeśli tak, to super i nigdy z tego nie rezygnujmy. Jeśli choćby w najmniejszym stopniu czujemy, że w jakiś sposób pomagamy naszemu sercu, to zróbmy wszystko, żeby za miesiąc stwierdzić, że nasz mały stopień się powiększył. Jeśli nie robimy nic, to nadszedł czas aby to zmienić. Nie odkładajmy tego na jutro, zacznijmy od dzisiaj. Bo najważniejsze jest zdrowie i bez niego nie będziemy w stanie zrealizować naszych wszystkich planów i celów na życie.

Nasze serce codziennie pompuje 10 000 litrów krwi i kurczy się 100 000 razy. Nie odpoczywa i nie ma urlopu. Nie utrudniajmy mu pracy. Nigdy nie jest za późno na zmiany.

Jak żyć, aby zminimalizować ryzyko wystąpienia chorób serca?

  • Odpowiednia dieta – unikaj jedzenia tłustego mięsa i produktów nabiałowych o wysokiej zawartości tłuszczu. Wprowadź do diety ryby, błonnik, produkty bogate w magnez oraz dużą ilość warzyw i owoców. Zacznij stosować dietę śródziemnomorksą. Badania wykazały, że mieszkańcy basenu Morza Śródziemnego w szczególności Grecji, Włoch, Hiszpanii i południowej Francji mają silniejsze serca.
  • Zadbaj o prawidłową wagę – nadwaga oznacza wyższe ryzyko choroby serca, w szczególności jeśli tłuszcz odkłada się na brzuchu. Nadwaga przyczynia się do wysokiego poziomu cholesterolu we krwi, cukrzycy i nadciśnienia. Jednym ze sposobów sprawdzenia, czy grożą ci choroby serca jest zmierzenie obwodu talii. Wynik powyżej 89 cm u kobiet, a u mężczyzn powyżej 102 cm oznacza wysokie ryzyko, że nasze serce zachoruje.
  • Aktywność fizyczna – wykonywana regularnie poprawia wydolność serca, powoduje, że krew szybciej płynie dotleniając różne organy naszego ciała. Zapobiega również podwyższonemu ciśnieniu.
  • Rzuć palenie – nikotyna przyspiesza puls i podnosi ciśnienie krwi, czym przyczynia się do wystąpienia choroby serca.
  • Nie przesadzaj z alkoholem – zbyt dużo ilość alkoholu wpływa niekorzystnie na cały nasz organizm.
  • Unikaj stresu – stres m. in. przyczynia się do zwiększenia wydzielania adrenaliny, która zmusza układ krwionośny do bardzo intensywnej pracy, przyśpiesza bicie serca i podnosi ciśnienie. Ważne jest aby unikać stresu, nie zawsze jednak się da. Starajmy się nie tłumić zdenerwowania i spróbujmy odreagowywać. Przy zwalczaniu stresu pomocna będzie nam aktywność fizyczna. Warto jest również stosować techniki relaksacyjne takie jak: joga, medytacja i tai chi.
  • Badania – pamiętajmy o regularnych badaniach, kontrolujmy poziom cukru i cholesterolu, a jeśli coś nas niepokoi nie zwlekajmy i jak najszybciej to sprawdźmy.

Nasze serce na pewno poczuje się lepiej, jeśli wprowadzimy w życie kilka zmian.

Zapraszam do zapoznania się również z produktami, które pomogą utrzymać ci zdrowe serce.

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Social Media

Informacje o nowych wpisach i aktualnościach prosto na Twój e-mail:


blogi kulinarne

Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów

zBLOGowani.pl