Jak wzmocnić odporność organizmu?

Odpornosc-organizmu

W okresie jesienno-zimowym odporność organizmu zostaje wystawiona na próbę. Warto jest zwrócić uwagę na kilka rzeczy aby wzmocnić odporność naszego organizmu. Zapewne nikt z nas nie lubi leżeć obłożnie chory w łóżku. Choroba zazwyczaj lubi dopadać nas w najmniej odpowiednim momencie np. w piątek wieczorem przed zaplanowanym już weekendem. W tym wpisie opiszę kilka sposobów, które pomogą nam wzmocnić odporność organizmu.

Warzywa i owoce

Warzywa i owoce powinny być spożywane w dużych ilościach. Przyczyniają się do wzmacniania układu odpornościowego. Zawierają bardzo dużo składników, które poprawiają odporność organizmu np. witamina C i beta-karoten, który podnosi odporność na wirusy i bakterie.

Cebula-czosnek

Czosnek

Czosnek zasługuje na wyróżnienie we wzmacnianiu odporności organizmu. Ma silne działanie przeciwwirusowe i przeciwbakteryjne. Jeśli czujemy, że nadchodzi przeziębienie i zaczyna nas boleć gardło, to możemy jeszcze się uchronić przed chorobą, jeśli tylko zaczniemy odpowiednio wcześnie jeść czosnek. Zabija on wirusy powodujące przeziębienia i infekcje. A co do bólu gardła, to w tej sprawie pomoże nam regularne picie wody z cytryną.

Cebula

Cebula zawiera substancje przeciwzapalne i wykrztuśne, wzmacnia odporność i jest źródłem witaminy C. Działanie cebuli jest bardzo podobne do działania czosnku. Oba te warzywa są nazywane antybiotykami z właściwościami medycznymi.

Imbir

Imbir niszczy wirusa grypy. Ma działanie rozgrzewające. Z powodzeniem możemy go dodawać do napojów, sałatek, zup i dań.

Natka-pietruszki

Natka pietruszki

Natka pietruszki zawiera przeciwutleniacze i mnóstwo witaminy C, która jest niezbędna w walce z przeziębieniem. Pietruszka ma wiele innych pozytywnych właściwości m. in. wzmacnia wzrok i oczyszcza drogi moczowe. Jedząc pęczek pietruszki dziennie w niedługim czasie możemy uzupełnić niedobory żelaza w organizmie. Pietruszka będzie bardzo dobrze smakować w różnego rodzaju koktajlach. Mój ulubiony koktajl do którego dodaję natkę pietruszki, to delikatny koktajl z awokado. Warto również spróbować zielony koktajl ze szpinakiem.

Ostre przyprawy

Ostre przyprawy np. pieprz chili, tabasco i curry powodują zwiększenie wydzielania płynów w drogach oddechowych, dzięki czemu rozrzedza się śluz oskrzelowy i łatwiej będzie go odkrztusić. Osoby, które częściej jedzą ostre potrawy, mają mniejsze skłonności do chorowania na przewlekłe zapalenie oskrzeli. Zalecane jest jeść dania z ostrymi przyprawami trzy razy w tygodniu.

Rosół z kury

Rosół z kury posiada właściwości przeciwzapalne, co sprawia, że jest idealny na przeziębienia i grypę. Dodatkowo wspomaga hamowanie kaszlu i wspaniale rozgrzewa cały nasz organizm. Takie właściwości posiada tylko rosół domowej roboty.

Jogurt naturalny

Jogurt naturalny tworzy barierę ochronną przed szkodliwymi bakteriami, dzięki czemu może wzmocnić odporność organizmu i zapobiec przeziębieniom. Żywe kultury bakterii w jogurcie eliminują również skutki antybiotykoterapii.

Sok-z-malin-miod

Miód

Miód ma bardzo bogaty skład. Zawiera witaminy A, B, C i K oraz minerały m. in. magnez, żelazo, kobalt i mangan, dzięki którym wzmacnia odporność organizmu i pomaga w walce z przeziębieniem. Możemy używać go zamiast cukru słodząc nim napoje i potrawy. Pamiętajmy, żeby kupować miód naturalny, a nie sztuczny.

Sok z malin

Picie soku z malin, to sama przyjemność. Na pewno nie raz słyszeliśmy od naszych babć, że sok z malin jest lekarstwem na przeziębienie. W swoim składzie zawiera potas, magnez i wapno. Kwas salicylowy, który sprzyja poceniu się i obniża gorączkę. Ma również mnóstwo witaminy C, która przy przeziębieniu jest niezbędna.

Macie może jakieś swoje inne sposoby na wzmocnienie odporności?

 

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Social Media

Informacje o nowych wpisach i aktualnościach prosto na Twój e-mail:


blogi kulinarne

Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów

zBLOGowani.pl