Jak nie zapaść w zimowy sen?

Zimowy-sen

Niedźwiedzie na zimę zapadają w zimowy sen niczym się nie martwiąc i przejmując. Dni są coraz krótsze i zimniejsze. Rano jest ciemno i po południu również. Słońce najczęściej jest za chmurami i pojawia się na niebie sporadycznie. Przez co nasz organizm nie otrzymuje odpowiedniej ilości witaminy D, co z kolei może być przyczyną depresji. Szara i ponura pogoda zniechęca do działania. Nasz organizm wydziela więcej melatoniny przez co odczuwamy zmęczenie i senność. Najchętniej zaszylibyśmy się pod ciepły kocyk i poszli spać. Taka sytuacja tylko sprzyja jesiennej chandrze i depresji. Na pewno nie raz chcieliśmy zasnąć na zimę, tak jak to robią niedźwiedzie i obudzić się wczesną wiosną przez grzejące nas promienie słońca. Dokoła rozkwitły by piękne pąki zielonych liści i kwiatów, a w oddali słychać by było śpiew ptaków. Niestety my tak łatwo nie mamy i jesień wraz z zimą trzeba przetrwać. Ale wcale nie musi być tak źle. Poniżej jest kilka sposobów, które pomogą nam nie zapaść w zimowy sen i funkcjonować tak samo, jak wiosną i latem.

6 sposobów na jesienno-zimową chandrę

1. Aktywność fizyczna

Aktywność fizyczna nie pozwoli nam zapaść w zimowy sen. Zdecydowanie lepiej będziemy się czuć, jeśli nie zrezygnujemy z ruchu. Lato jest dobrą porą na sport na świeżym powietrzu. Chętnie jeździmy na rowerze, rolkach, biegamy, czy gramy w piłkę plażową. Niestety zimno na dworze zdecydowanie zniechęca do uprawiania sportu na zewnątrz. Na szczęście nie wszystkich, bo są oczywiście i tacy, którzy nigdy nie odpuszczają bez względu na to, czy jest + 10, czy – 10 stopni. Ale ci, którzy niekoniecznie czują powołanie w te chłodniejsze dni na bieganie, mogą zamienić to na mniej wyczynowy sport. Wystarczy zwykły spacer na świeżym powietrzu, który nas dotleni i rozrusza. Zabierzmy rodzinę przyjaciół i trochę pomaszerujmy. Nie traktujmy spacerów z psem jako przymus w jesienny chłodny dzień. Wręcz przeciwnie powinniśmy je wydłużyć. Dzięki temu zrobimy nie tylko wiele dobrego dla siebie ale i dla naszego pupila, który po kilku godzinnym przesiadywaniu i wyczekiwaniu na nasz powrót marzy tylko o wspólnym długim spacerze. Lasy są piękne na jesienne przechadzki, a tym którzy mają możliwość, w szczególności polecam spacer nad morzem. Oczywiście ruch możemy zapewnić sobie nie tylko na świeżym powietrzu ale również na siłowni, czy we własnym domu. Aktywność fizyczna jest pierwszym krokiem w walce z chandrą.

Aktywnosc-fizyczna

2. Dieta

W okresie jesiennym odporność naszego organizmu spada. Nie mamy na nic siły ani ochoty. Dlatego właśnie bardzo ważne jest aby zadbać o odpowiednią ilość witamin. Najłatwiej będzie nam je uzupełniać spożywając warzywa i owoce. W szczególności polecam koktajle, które możemy pić codziennie w innej odsłonie, wtedy nigdy nam się nie znudzą i wprowadzą trochę życia do naszego codziennego jadłospisu. Idealne będą te zielone np. zielony koktajl z jarmużem i zielony koktajl ze szpinakiem. Warto zadbać również o ciepłe i rozgrzewające śniadanie, polecam kaszę jaglaną z bananemowsiankę z bananem i figą lub omlet z warzywami. W okresie jesienno-zimowym warto zadbać o odporność naszego organizmu. Więcej na ten temat można przeczytać we wpisie jak wzmocnić odporność organizmu?

Przepis-na-sniadanie

3. Słodkie chwile

Na pewno każdy z nas ma gorsze chwile, kiedy włącza się ssanie na słodycze. Można wtedy zjeść naprawdę ogromne ilości. Relaks pod kocykiem z paczką ciastek przy ulubionym serialu będzie miłą chwilą odpoczynku. Ale tak dzień w dzień, to raczej nie przyniesie nam wiele dobrego. Za to na pewno pomoże nam się rozleniwić. A to pierwsza przyczyna, która doprowadzi nas do tego, że będziemy mieli ochotę zapaść w zimowy sen. Oczywiście nie można sobie wszystkiego odmawiać, wiec raz na jakiś czas taki dzień będzie bardzo wskazany. Może tylko postarajmy się upiec coś trochę zdrowszego sami, zamiast kupować niezdrowe słodycze. Ja polecam np. muffinki dyniowe z kawałkami czekolady, można je popijać mokką a jej wspaniały aromat od razu poprawi nam nastrój i da kopa do działania. Warto również sięgnąć po gorzką czekoladę, która ma działanie przeciwdepresyjne, wydziela hormon szczęścia i doda nam energii.

Slodkie-chwile

4. Spotkania towarzyskie

W towarzystwie zawsze weselej. Nie zaszywajmy się w domu pod kocem tylko wyjdźmy do ludzi. Spotkajmy się z rodziną i przyjaciółmi. Dobra dawka śmiechu nastawi nas pozytywnie. Śmiech to zdrowie i najlepsze lekarstwo na jesienną chandrę. A może uda nam się w towarzystwie spędzić czas aktywnie?

5. Sen

Sen jest bardzo ważny, dlatego wysypiajmy się. Brak odpowiedniej ilości snu przyczyni się do powstania chandry. Nie wyspani jesteśmy jeszcze bardziej zmęczeni, znużeni i senni. Brak nam energii i nie mamy siły do działania.

6. Wystrój wnętrza

Wprowadźmy kilka zmian w naszych domach. Jest tyle pięknych dekoracji jesienno-zimowych, które możemy przygotować samodzielnie. Takie dodatki poprawią nam humor, wprowadzą nastrojowy klimat i skutecznie oddalą zbliżającą się chandrę.

zimowy-sen

Dekoracje-jesienne

jesienno-zimowa-chandra

A jak jest u Was? Wylegujecie się tak jak ten miś?

zimowy-sen-niedzwiedz

A może macie jeszcze jakieś inne sprawdzone sposoby aby nie zapaść w zimowy sen?

 

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Social Media

Informacje o nowych wpisach i aktualnościach prosto na Twój e-mail:


blogi kulinarne

Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów

zBLOGowani.pl